mjo

Jag antar att dödslängtan är något man skulle i de flesta religiösa och moraliska aspekter skulle anse som en synd, eller helt enkelt bara själviskt och omoraliskt.
Så genom att tänka "livet är inte så jävla kul som alla påstår, kan jag få gå nu?" begår man en synd, man behöver inte ens fundera över självmord, själva tankarna och lättjan är en synd i sig.
Jag är säker på att dina handlingar och din inställning till saker och ting kommer att få konsekvenser, kanske innan du dör men också kanske när du är död. Detta har jag alltid uppfattat som rättvist och om det inte är så, är jorden faktiskt en väldigt grym plats. Jag vill verkligen hoppas att jag har rätt här.
Samtidigt tror jag att alla faktiskt är goda innerst inne.

Men alltså, genom att tycka att livet är skit och att känna likgiltighet inför dess slut, kommer det bara bli värre och värre.
Vilket i sig framkallar något utav en dödslängtan hos mig.

Jag vet inte riktigt vad jag vill komma fram till med det här resonemanget.

Kommentarer
Postat av: Elnaz

att du älskar mig kanske!

2008-10-09 @ 23:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0