bra live videor

man brukar sitta o leta i timmar efter livevideor med bra kvalité så jag tänkte summera ihop mina favoriter

härligt med små barn som sjunger om att röka gräs
såna här filmer som får ett att gråta en skvätt över att vara född alldeles för sent. året är 1991 och dinosaur jr spelar deras bästa låt medan nirvana och sonic youth står o kikar från sidorna och dricker öl. maaaaaaaan
lite mer nutida, dock enligt mig väldigt one hit wonders men inte alla som håller med mig där. VÄLDIGT bra framträdande i alla fall. grym låt som blandar typ klassisk indie rock med shoegaze och trycker in en lång krautsession i slutet liksom bara för att de kan. väldigt bra.
en av mina favoriter. liksom dinosaur jr så började de här med hardcore och upptäckte sedan pop, det bästa från två världar sammansmälter och fantastiska låtar såsom sleeper hold uppkommer. wünderbar. även väldigt coolt med en duo där trummisen sjunger. ganska normbrytande. dock har jag hört att de är en trio nu.
att nathan williams samarbetade med zach hill framkallade den här känslan av att vara ett barn på julafton. sen av någon anledning tog nathan in jay reatards gamla kompband (inget ont om dem men zach hill är ju världens bästa trummis) och vi fick aldrig höra skivan de gjorde tillsammans. jag blir så arg. langa skivan lixxxom.
på tal om zach hill. wow. omg. lol. wat. jävla innovativt trumgeni. jag finner inga ord men videon talar för sig själv.
shoegaze blir inte bättre än så här, faktiskt så blev det bara väldigt urvattnat och tråkigt men om man hade varit på brixton academy den här dagen så hade man nog inte brytt sig så mycket.
"When i was out in San Marcus, a year ago today, they probably would have put me in a home"
yep, det gjorde de även till slut. om man ska se en musikdokumentär i hela sitt liv, se till att det blir "The devil and Daniel Johnston". Lägg även märke till hans rädda harblick som kikar fram då och då under videon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0